+972-54-9781297 הפסיכולוגיה של מנהלות/ים, שמנצחים בזמני מיתון ומשבר
top of page

הפסיכולוגיה של מנהלות/ים, שמנצחים בזמני מיתון ומשבר

מאת: ג'ימס קורייר NFX

במשבר, מיתון, מנהל העסק/המייסד/ת החכמ/ה יידעו שהפעולה הראשונה הנדרשת היא ציר התודעה. הפסיכולוגיה של המנכ"ל היא נקודת המינוף הגדולה ביותר בהצלחת החברה או בכישלונה.

מנהלים מצליחים משנים את דעתם ואת פסיכולוגיה במהלך מיתון/משבר בדרכים שמניעות הישרדות והצלחה.


8 שינויים נפשיים של מנכ"לים של חברות ששרדו, ואז שגשגו, למרות הירידה בהכנסות והמשבר.

1. מאבל לעשייה. הכי חשוב שינוי התודעה ולהפוך לאדם מעשי ויצירתי. חשיבה חדשה וארגון מחדש של תפיסות ופרדיגמות. התווית דרך חדשה עם מוצרים ושירותים חדשים, תמחור, שמתאימים לתקופה. שיתופי פעולה ותקשורת מתאימה. הפסיכולוגיה שלכם ושליטה במוחכם עשויים להיות הדבר החשוב ביותר שתוכלו להביא לשולחן. בהירות וגמישות מיידית, יעניקו לעובדים שלך, למשקיעים וללקוחות שלך ביטחון שהכל יסתדר.

2. כנראה שיהיה יותר גרוע מההערכות שלך. אנחנו יותר אופטימיים מהמציאות. כשמשהו משתבש, הבעיות מתרחשות כך שכמעט הכל משתבש בבת אחת. קח/י את ההערכות הראשוניות שלך לכמה זמן ייקח עד שהמכירות שלך יתאוששו כאשר תוכל לגייס הון שוב וכו והכפיל/י את אומדן הזמן שלך. קבל/י שאת/ה חוזר/ת לשלב החברה הקודם שלך, כך שגם החשיבה שלך צריכה לחזור לשם. לדוגמה, אם אתה חברה שלאחר סדרה A, עליך לקבל שאתה עכשיו שוב חברת שלב סיד. החזיר/י את דעתך לאופן החשיבה ההוא ולסדרי העדיפויות האלה.

3. ממשחק לנצח למשחק שלא להפסיד- בהתדרדרות קשה, עליך לבצע מעבר מחשבה ממשחק לניצחון למשחק שלא להפסיד. רק ברגע שתצליחו בהישרדות, תוכלו לחזור למצב לנצח. מנהל הכספים לשעבר של אורקל ג'ף אפשטיין נותן אנלוגיה נהדרת: "זה כאילו אתה רץ מרתון עם 1,000 אנשים נוספים ואתה בראש. ואז משאית פוגעת בך משום מקום. אתה יושב על המדרכה עקוב מדם ושבור, אחרים עדיין רצים והאינסטינקט הלחימה שלך אומר לך לקום ולסיים ולנצח את המירוץ. אבל מה שאתה באמת צריך לעשות זה לפנות לבית חולים לרפא, ומצפים לרוץ את המירוץ בשנה הבאה. תוכלו לנצח במירוץ בעתיד. אבל אף אחד לא עומד לנצח במירוץ מיד לאחר ההתרסקות. אז עשו את המעבר הנפשי מניצחון לשרוד ולחיות למלחמה ביום אחר.

4. נטייה נפשית למשבר בהחלט עוזרת לך לעבור מהר יותר מהכחשה לקבלה ולעבר יצירתיות. יתר על כן, יש סיבה טקטית להישען אליה. משבר נותן לך יתרון גדול. זה מיישר את כל בעלי העניין בחברה שלך ומאפשר לך לעבור על כל ההנחות הבסיסיות. זה אולי היה מאט אותך לפני כן. זה המקום בו אנו מקבלים את הביטוי "לעולם אל תבזבז משבר טוב" מבית צ'רצ'יל. כשיש משבר חיצוני גלוי ומוסכם, חיכוך הסביבה נמס. לעובדים שלך אכפת פחות מפוליטיקה פנימית, שאינה מניעה מכירות או מקטינה בעלויות. הספקים והקבלנים שלך מוכנים להטבות נווספות וערך גדול יותר. הלקוחות הנאמנים שלך רוצים שתשרוד כי הם זקוקים לשירות שלך. משבר מגבש מערכות יחסים כדי להתמקד במה שחשוב ולהניע לעבר תוצאה יחידה - הישרדות - וכולם יבצעו התאמות שלא היו שוקלים קודם לכן.

5. התחבר/י מחדש באופן רגשי למשימתך והחזון שלך. בזמנים של עמימות וניתוק, הפחד יכול להשתלט. אפילו עובדים יוצאי דופן נעשים מבולבלים ומבולבלים. הם עלולים להיות משותקים. בעלי העסק/המייסדים יכולים למנוע זאת בצורה הטובה ביותר על ידי העברת הלך המחשבה שלהם למשימה וליעוד, שהביאו אותם למסע מלכתחילה. עליהם למצוא את עצמם שוב במשרד (או במשרד הביתי) חוזרים לשליחותם - גם אם נותר רק שבוע אחד של כסף בבנק. כי זה מה שהם רוצים לעשות ולא משנה מה, בלי קשר לכסף.

6. לחזור ליצירתיות. מציאת הזדמנויות בשוק שלך חשובה עוד יותר במהלך משבר. במאמרו בנושא ניהול דרך משבר, השותף שלי פיט פלינט, פירט כיצד Trulia מצא הזדמנויות במהלך המיתון של 2008 על ידי הצעת שירותים לאנשים שקונים ומוכרים נכסים מפשיטת רגל. המייסדים/מנהלי העסקים הגדולים מנצלים את ההזדמנות של משבר בכדי לשנות את המיקוד של החברה שלהם לעבר אזורים של ביקוש שוק גדולים יותר. לפעמים צריך להעביר את המיקוד של החברה ולהפגין את הכוחות היצירתיים והגמישות, כדי לענות על הצורך.

ביל רודגרס זכה במרתון בוסטון ובמרתון ניו יורק ארבע פעמים כל אחד. רודג'רס ייחס את הצלחתו לטריק פשוט: הוא רץ חזק יותר בהרדה מאשר על הגבעות. התובנה הקסומה שלו? רצים נוטים לדחוף חזק כדי לעלות לגבעה אבל אז מוותרים ברגע שהם עוברים את הפסגה. לעתים קרובות הם מוציאים אנרגיה בניסיון להאט את ירידתם. רודג'רס נקטה בגישה ההפוכה. "אני תמיד מזכיר לעצמי להישען קדימה ולנצל את כוח הכובד," אמר רודג'רס. זה נכון גם בעיתות משבר עבור סטארט-אפים/עסקים. המייסדים/מנהלים הגדולים מוצאים דרכים לחזור ליצירתיות מוקדם יותר מאחרים. לאחר מכן הם דוחפים חזק יותר ומנצלים את כוח המשיכה כדי לשים מרחק בינם לבין עצמם לתחרות. לדוגמא- הכפלת אימון המכירות עבור מנהלי החשבונות בעלי הביצועים הגבוהים ביותר שלך, אולי לדחוף בחוזקה כדי להעלות עוד תוכן לבלוגים לצורך של השוק או לעיצוב מחדש של מוצרים, כדי להפחית את חיכוך בעסקאות. מדוע לאמן את אנשי המכירות עם הביצועים הטובים ביותר? מי צריך עוד פוסט בבלוג? מדוע להקל על העסקה כשאף אחד לא קונה? אבל אלה כל הצעדים הקטנים שיכולים להסתפק בכדי לעזור לחברות מצליחות להתמודד עם מתחרות.

7. פאקורונה!" ולעשות משהו נגד אינטואיטיבי ויצירתי. רגעים שמשהו שעושים שלא יועיל בזמנים רגילים, הוכח שהוא משתנה חשוב במשחק, בזמנים קשים יותר . ירידות מטורפות הן זמן נהדר להרשות לעצמך לומר "פאקורונה!" ולנסות משהו לא שגרתי.

8. לראות את המציאות אבל עדיין להאמין. הנהלים/המייסדים הגדולים יכולים להבין באופן מלא את מציאות הסיטואציות שלהם ועדיין לשמור על ההתלהבות. המשיכו בעשייה ויצירתיות.

התקופות הללו, למרות שהן היו קשות, יהיו מהמשתלמות. משבר הוא זמן שמעיר אותך ונותן לך את המרחב החדש ליצור משהו ייחודי ומדהים.

James Currier (@James Currier). James is a Managing Partner at NFX, a seed-stage venture firm headquartered in San Francisco.

55 צפיות0 תגובות
bottom of page