+972-54-9781297 9 יתרונות של חללי עבודה שיתופיים – המגמה העולמית הגדולה ביותר של סביבת העבודה. כבר לא רק לסטרטאפים!
top of page

9 יתרונות של חללי עבודה שיתופיים – המגמה העולמית הגדולה ביותר של סביבת העבודה. כבר לא רק לסטרטאפים!

עודכן: 15 בדצמ׳ 2019


בימים אלה, נראה כאילו תמיד יש משהו חדש בעולם העבודה או העסקים. לא כל כך מזמן, האימייל חולל מהפכה בדרך שבה אנשי עסקים מתקשרים, עבודה מרחוק העניקה גמישות לעובדים ואפשרה לחברות להרחיב את מאגר הטאלנטים שלהם. עכשיו, עולם ה- Co-working / חללי עבודה שיתופיים, גדל במהירות ברחבי הגלובוס.

אז מה זה Co-working? זוהי סביבת עבודה משותפת של יחידים וחברות, בעלת ערך עצום, בגלל אופי ההתקשרות לטווחי זמן קצרים. יזמים יכולים לשכור שטח שולחן (או יותר, אם יש להם כמה עובדים) לתקופה קצרה אפילו של יום אחד בלבד. לחלופין, חברות יכולות להזמין משרד לטווח ארוך בתוך שטח Co-working, לפני שהגיעו ל-"בגרות עסקית" והשכרה או רכישה של משרדים עצמאיים משלהם.

הרעיון הזה גדל במהירות שיא במהלך העשור האחרון וכבר אינו משויך רק לסטרטאפיסטים. יזמים ויזמיות בכל תחום, גילו את יתרונות ה- Co-work ולצדם גם בעלי עסקים, עצמאיים ויוצרים. החלו לצוץ חללי עבודה שיתופיים לקהלי יעד ספציפיים: ספורט, עורכי דין, מקצועות עיצוב ואומנות וחללי עבודה שיתופיים לנשים. מספר מקומות ה- coworking ברחבי העולם נע בין 3 בשנת 2005 ל -15,500 בשנת 2017 - גידול פי 5,100! הספירה על פי כל התחזיות, צפויה להאמיר בתקופה הנוכחית. כיום, גם חברות גדולות, ביניהם בנקים, חברות תוכנה מבוססות וכיוצא באלו, הבינו את היתרונות הרבים של התמקמות בחלל עבודה שיתופי וויתרו על השכרת או רכישת משרדים פרטיים, לטובת השכרת חלל Co-work.

מדוע חללי Co-work משגשגים כל כך? ובכן, מעבר להשכרה בטווחי זמן קצרים, יתרונות נוספים של חללים שיתופיים לחברות ולעצמאים, הנם משמעותיים ביותר:

מקום מושלם לארח לקוחות ומשקיעים

לא עוד פגישות בבתי קפה, בבית היזמים, או אצל הלקוח, אלא בלוקיישן עכשווי, מהודר ומקצועי. חללי עבודה מעוצבים ברמה גבוהה שמשדרת כבוד ויוקרה לעובדים ולאורחיהם. החללים כוללים חדרי ישיבות נוחים ומאובזרים טכנולוגית, שתיה וכיבוד, שרותי קבלה משרד, אינטרנט אלחוטי ועוד. בכולם יש אזורים פתוחים לפגישות עסקים קלילות יותר, כך שאין צורך להתמודד עם רעש בבית קפה, אין דאגה ש - "האויב מאזין", נגוזה מבוכת מי מזמין ומשלם, ומעל הכל, המארחים כבר אינם "אנדרדוג" .. התחושה של המנויים העצמאיים והיזמים בתחילת הדרך בחלל היא, שאין להם במה להתבייש - הלוקיישן שלהם נראה טוב יותר מהלוקיישן של האורחים.

מרחב גמיש, טווחי זמן גמישים

בעידן של ימינו, ארגונים, חברות ועסקים נדרשים לגמישות פנימית, לשנות DNA, להיות עם היד על הדופק של הביזנס ומעל הכל – אדפטיביים לשינויים פנימיים ושינויים המוכתבים ע"י תנאי השוק התנודתי. אחד הוורטיקאלים של גמישות זו, הוא האופציה המידית להתכווץ ולהתרחב בכ"א. עסק המונה 3 עובדים ומתחיל לגדול בקצב אקראי, אינו יכול להחליף משרדים, בכל פעם שעובד נוסף למערכת ולהיפך – כאשר העסק מצטמצם. חללי העבודה השיתופיים מאפשרים השכרת שולחנות ייעודים במרחב המשותף, עמדות עבודה על בסיס מקום פנוי וחדרים בגדלים שונים. כל אלו בד"כ מהיום להיום. כך שהתרחבות, הצטמצמות ואף עזיבה, מתאפשרים בקלות ובהתאם לצורך.

פטור מתחזוקה ורכש

עסק ששוכר משרד, חייב לטפל בתחזוקה, אינטרנט, מערכות תקשורת ומתח נמוך, שירותי ניקיון, לשלם דמי ניהול, חשבונות מים וחשמל, ארנונה, להתחשבן מול הרשויות וגם, לרכוש ריהוט ומערכות אלקטרוניקה ותקשורת. כל התיקונים – התעסקות של המשרד.

חללי עבודה שיתופיים מספקים את כל אלו ולמעשה מאפשרים למנויים להתרכז בעבודה נטו. הרכש היחיד, הוא מחשב אישי של המנויים.

חלל עבודה לנשים

קשרים עסקיים

חללי העבודה השיתופיים, פותחים דלתותיהם למגוון של עסקים בתחומים שונים. בכך מתאפשר למנויים ליצור קשרי עבודה, קשרי גומלין ואף לייצר לידים לעסק. הכרות פנים אל פנים, הינה הנטוורקינג האפקטיבי ביותר.

חיוניות ואפקטיביות

מחקרים מראים מגמה של שיפור באפקטיביות של בעלי עסקים, עצמאים ויזמים, כשאלו פועלים בחלל עבודה שיתופי. יש משהו בלקום בבוקר, בידיעה שיוצאים למקום עבודה מפנק ודינאמי, במקום לעבוד מהסלון או מבית קפה. אמנם החללים הללו שוקקים חיים ברוב שעות היום, אך המנויים חשים נתרמים מהאווירה העסוקה ונסחפים אחרי האנרגיה שבפעילות המקומית. אין הסחות דעת של תחזוקת בית, ילדים, פיתוי לחזור לישון או להדליק טלוויזיה. בעיקר, אין את הבדידות שאותה מכירים פרילנסרים ועצמאים. אלו שמעדיפים לעבוד סולו, עם מוסיקה באוזניות על הראש ומינימום אינטראקציה – איש לא ייקח מהם את התענוג ואיש לא יפריע להם. קוד ההתנהגות המקובל בכל החללים מכבד בריות, כך שגם בשעות עומס, נשמר השקט.

פתוח 24/7

חברות צעירות, סטרטאפים בתחילת הדרך, נדרשים לעיתים לעבוד בשעות לא שגרתיות. חלק משגרת העבודה שלהם כוללת תקשורת עם גורמים בחו"ל, באזורי זמן שונים עד הפוכים משעון מקומי. כך שחלל עבודה הפתוח 24/7, מאפשר לחברות אלו לעשות עסקים גם בשעות הלילה.

פינוקים

בתחרות על לב קהל היעד, חללי העבודה השיתופיים מתחרים אלו באלו על תנאי השירות, רווחת המנויים וכל מה שיגרום לקהל להירשם בחלל. תחרות זו מחלצת יצירתיות ממנהלי הקהילות בחללים וכתוצאה מכך, ניתן למצוא חללי Co-work עם חדרי כושר, בריכה, מטבחים מאובזרים, מכונות אספרסו, אלכוהול וכיבוד בטעם, עיצוב מוקפד, מרפסות שמש, פינות ישיבה ורסטיליות. עם אלו, מגיעים כמובן גם ציוד משרדי, פקס, מדפסת, כלי כתיבה.

מודרנה

מעבר לעיצוב המודרני והפונקציונאלי של חללי העבודה השיתופיים, רובם מצוידים באתרי אינטרנט ואפליקציית מובייל להזמנות חדרי ישיבות ורכישת מינוי – אונליין. לחלקם יש פורטל פנימי של חלל העבודה, כך שניתן לקיים אינטראקציה אונליין עם חברי הקהילה באותו חלל.

גלובליות

כמה מהשחקנים הגדולים בתחום, בבעלותם מספר סניפים, בתפזורת בינלאומית. אופרציה כזו נרתמת אף היא לטובת המנויים: בנסיעות עסקים לחו"ל, כל מנוי יכול להיכנס, לקיים פגישות ולעבוד בכל אחד מאתרי חברת ה- Co-work בה הוא מנוי, ברחבי העולם. בנוסף, חברות שיש להן שלוחות בחו"ל, שממוקמות כולן תחת אותה חברת Co-work , נהנות מהשקט שבהתנהלות מול ספק אחד, מתודולוגיה אחת, תנאי עסקה אחת כוללת.

147 צפיות0 תגובות
bottom of page