+972-54-9781297 ניהול עצמי - 3 נקודות למחשבה
top of page
  • תמונת הסופר/תLimor Dahan

ניהול עצמי - 3 נקודות למחשבה



בדיעבד לא הייתי צריכה לכתוב את הבלוג הזה השבוע, היה לי שבוע ממש מטורף ובכל זאת מצאתי את עצמי אומרת 'כן'. זה היה גול עצמי לניהול הזמן שלי, שסימן לי, שגם אם בסך הכל אני מבסוטית מהדרך שאני מנהלת את משאב הזמן שלי יש עוד כמה דיוקים שאני צריכה לעשות – no body is perfect. אז במסגרת הניסיון לעשות מהלימון לימונדה אני מנצלת את ההזדמנות לטובת כתיבת כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב כשאתן מנהלות את משאב הזמן שלכן. כי מה לעשות אם נרצה או לא - הוא מוגבל.


1. כשאנחנו מנהלות בצורה לא יעילה את תקציב הזמן שלנו, בדומה לניהול הכספים שלנו בחשבון יש לזה מחיר, כמו לאוברדרפט בחשבון הבנק. יש מחירים רגשיים של עייפות, תסכול ולחץ, יש מחירים מקצועיים של אי עמידה בלוחות זמנים, ביצועיים מתפשרים ופספוס של דברים. איזה מחירים אתן משלמות? מה אתן רוצות שישתנה?

2. ניהול העצמי הוא תהליך רגשי שמתחפש לרציונלי. לא מעט מניעים רגשיים משפיעים על קבלת ההחלטות והתיעדופים שלנו. זה יכול להיות רצון לרצות, פרפקציוניזם והפחד מכישלון, FOMO, אולי חוסר ביטחון ולפעמים זה פשוט כי אנחנו לוקחות אחריות יתר על צרכים של מישהו אחר. האם אתן מזהות את הדפוס שגורם לכן להגיד 'כן' גם כשזה ממש לא נכון לכן?

3. כשמשאב הזמן שלנו מוגבל כל פעם שאתן אומרות 'כן' לדבר אחד, אז גם אם לא התכוונתן אתן אומרות 'לא' למשהו אחר. כשאנחנו מנהלות את הזמן שלנו ביעילות אנחנו צריכות לשאול את עצמנו "לא מה עוד יכול להיכנס ללו"ז שלי, אלא מה אני לא יכולה לגרוע ממנו". תסכלו על היומן שלכן, תחשבו על הימים שלכן – על מה אתן לא יכולות לוותר? האם כל מה שנמצא שם אתן חייבות לעשות?


אז כתבתי, לא עמדתי בלו"ז שהתחייבתי אליו וזה היה שיעור. הבטחתי לעצמי בפעם הבאה לעצור ולחשוב מה נכון לי רגע לפני שאני אומרת את ה'כן' הבא.


שירית זקס חיים

יועצת ארגונית ומאמנת מנטלית

בעלים שותפה בחברת By Example פיתוח מנהלים ויועצים אונליין

050-9911499

62 צפיות0 תגובות
bottom of page