+972-54-9781297 טיפים להערכות עסקית בתקופת הקורונה
top of page

טיפים להערכות עסקית בתקופת הקורונה


כמה הנחות יסוד:

  1. 1. כנראה שעד סוף מאי לפחות נצטרך להתמודד עם השלכות הקורונה על השוק.

  2. 2. עדיף להיערך ולהיות מוכנים מראש לתרחיש הכי מאתגר

  3. 3. עסקים שעובדים ויש להם לקוחות, צריכים לקחת בחשבון שתהיה האטה ביצירת לקוחות חדשים והכנסות.

  4. 4. הקורונה הינה הזדמנויות נהדרת ל: ללמוד על העסק שלנו, לעדכן תחזיות, לעדכן שווי חברה , עדכון תוכנית עסקית, התיעלות, ללמוד על התחום שלנו ולצבור ידע

יש להיערך במספר רמות:

  1. 1. תזרים מזומנים

  2. 2. התנהלות תפעולית

  3. 3. תוכנית שיווקית


  1. תזרים מזומנים:

  2. 1.מאחר ותהיה ירידה בכמות הלקוחות החדשים שלנו, מומלץ ללכת לבנק ולבקש הרחבת אשראי והורדת ריבית לפני שהבנק יתחיל להרגיש בהאטה העסקית שלנו.

  3. 2. קיצוץ בהוצאות מיותרות כגון: פרחים, הטבות נלוות. מומלץ לבחון מה מההוצאות שלנו, בגדר MUST ומה NICE TO HAVE. מה שלא MUST לקצץ.

  4. 3. כח אדם הינו ההוצאה המרכזית של העסק וצריך להיערך בהתאם. זה הזמן לבחון את כ"א שלנו: האם יש אבטלה סמויה? האם ניתן להתייעל ברמת המשימות שלנו ושל כ"א שלנו? האם ניתן לבצע יותר בפחות שעות? האם ניתן להוציא את כ"א לחופשה מרוכזת למשל בפסח? ובכך לחסוך עלויות כמובן. האם ניתן לקחת על עצמינו תפקידים נוספים במקום ספקים חיצוניים?

2. התנהלות תפעולית:

2.1 ליצור קשר עם הספקים שלנו ולהוריד בכ- 5%-10% במחיר לפחות.

2.2 לשנות את תנאי התשלום. פריסה ודחייה.

2.3 האם ניתן לבצע את השירות שספקים נותנים באופן פנים ארגוני? .


3. תוכנית שיווקית "פרטו אופטימום"- לבחון עכשיו :

  1. 3. איזה לקוחות/מוצרים/שרותים מייצרים לנו הכי הרבה הכנסה/הצלחה? ולהתמקד בהם ובגיוס לקוחות חדשים ובשימור הקיימים.

  2. 3. פילוח שוק ממוקד: דמוגרפיה, גיל, צורך וכו' ולהתנהל באופן אפקטיבי בתקשורת השווקית שלנו

  3. 3. לשפר את סל השירות/מוצרים שלנו ולהוסיף אלמנט מבצעי שתואם את התקופה. לקחת מוצר ולחלק אותו ל"שכבות נמוכות" יותר . כלומר אולי לספק חלק מהמוצר כפי שהוא מוצג בימי שגרה ולתת בשכבה המוצעת ערך מוסף מיידי המקדם מכירה. מוצרי בסיס ללא אקסטרות, שירותים חדשים דרך המדיה הדיגיטלית, ערכות/שירותי בידוד וכו'. נדרשת חשיבה אסטרטגית יצירתית.

  4. 3 האם המדיה הדיגיטלית יכולה לשרת אותנו טוב יותר בימים אלו. זה הזמן לפרסום במדיה הדיגיטלית. אפקטיביות ביצירת לידים תהיה גבוהה יותר כנראה (כלומר מחיר נמוך יותר לליד). כדאי לנצל מחירי קמפיינים אלה, להעלאת מודעות לשירות/מוצר ולמותג.

  5. 3 לספק תמריצים שיקדמו את המכירות: כדאי לקנות היום כי מחר יעלה יותר וכו

  6. 3 להיות פרואקטיבים/יות, לייצר ערך מיידי ללקוחות. ליזום פגישות עם כל הלקוחות ולייצר עבורם ערך הנותן מענה לתקופה מאתגרת זו.

  7. 3 שימור לקוחות – הדרך לשמר לקוחות היא לספק שירות על הצרכים הספציפיים, המאפיינים תקופה זו ולעשות וואו.

  8. 3 קחו לעצמיכם/כן זמן לחשוב על מה ההשלכות של התקופה הזו עבור הלקוחות שלכם ומשם תייצרו את הפתרונות עבורם, שיעזרו להם לעבור את התקופה בשלום.

זה תקופה נהדרת לבחינת המודל העסקי והתפעולי שלנו, לעשות שיתופי פעולה עם עסקים כמונו, הרבה נטוורקינג, כשכל אחת ואחד מביא/ה את הנכסים והערך שלה/ו, לייצר חבילות שרות ומוצרים וקידום משותף, ללמוד לעבוד ביחד. כי רק יחד יש לנו כוח.

והעיקר לא לפחד, לברוח, להיכנס לפריז ובטח לא להיות בפניקה. להיות אקטיביות/ים, ליזום. זה יעבור כמו כל דבר בחיים ואנחנו נצא מחוזקים/ות יותר. בהצלחה.

482 צפיות0 תגובות
bottom of page