+972-54-9781297 בחג סוכות בונים את פנתרה
top of page

בחג סוכות בונים - את פנתרה

עודכן: 15 בדצמ׳ 2019


מאושרות לבשר לכן פנתרות, שבשעה טובה, לאחר חודשים של תכנון חלל הנכס הנבחר, מכרזים, גיוס יועצים וקאדר מקצועי של בעלי המלאכה - הלבנים הונחו. עבודות בינוי המתחם עבורכן החלו. זה קורה עכשיו, בחג סוכות. לא יכולנו למצוא מועד מדויק מאשר במהלך חג זה. לחג הסוכות סמלים רבים שנושאים משמעויות ערכיות ורוחניות.

עם שלושה מהרעיונות המרכזיים בהם, אנו המייסדות, מזדהות ואת המסרים שעולים מרעיונות אלו, נשאף ליצוק לתוך המיזם.

רעיון אחד הוא ציווי הישיבה בסוכה 7 ימים, הבא להזכיר לנו את - "לך לך מארצך", שציווה אלוהים את אברהם אבינו. גם משה רבנו קיבל על עצמו את ציווי באותו סגנון ונטש את חצר המלכים בה גדל לטובת מטרה גדולה יותר ונוחה פחות. נח למשל, קיבל הוראה לבנות תיבה, לאסוף חיות ולצאת לדרך. ביציאת מצרים, עם ישראל כולו יצא למדבר, תחת הכותרת "מעבדות לחירות".

חג סוכות מצווה עלינו לצאת מהבית הבטוח או המוכר ולחיות שבוע במבנה רעוע וזמני - הסוכה. מדוע? בחג סוכות אנחנו מקבלים תזכורת לתנועת החיים, זו שנולדה מהחיים ומאפיינת אותה יותר מכל - התפתחות והתרחבות מתקיימים כאשר אדם מעז לצאת מאזור הנוחות שלו, מפסיק להתנגד למציאות כפי שהיא, לחוסר יציבות, לאי ודאות כי הוא מקבל שזו דרכו של שינוי ומתמסר לדרך ולחזון. שינוי קורה תמיד בתנועה, בסטטיות אין חיים ולא יכולה להיות התפתחות אם נתקבע במקום אחד, מוכר ובטוח.

רעיון שני מובא בשם הנוסף לחג סוכות - "חג האסיף". משמעותו: אספו את כל מה שצברתם השנה, כל משאביכם וכל תנובתכם ואז צאו מאזור הנוחות. כאן אנו מקבלים "טיפ" למנגנון הטבעי של הצמיחה וההתפתחות. אנו משתהות על היכולות שלנו, המשאבים, כל החוכמה שצברנו ואלו יהיו הצידה לדרך. אלו יבנו את הגשר בעזרתו ננטוש קרקע אחת, לטובת קרקע אחרת כשבאמצע אין קרקע תחת הרגליים.

הרעיון השלישי, דימוי הסוכה כחופה - חתונה עם אלוהים, או במילים אחרות, עם ציווי גדול ממך, התמסרות לממד רוחני או מטרה שאינך רק עבורך..

אז איפה רעיונות חגיגיים אלו פוגשים אותנו...? לפני למעלה משנה, יצאנו לדרך שלוש מייסדות, עם רעיון שבבסיסו שאיפה לעשות שינוי עבור נשים, אשר יוביל לשינוי גם בעולם. ברגע שאמרנו "I DO" אחת לשנייה ולשלישית, ידענו שיש מחיר. מחכה לנו דרך פתלתלה, לא פשוטה, אשר תדרוש מכל אחת לוותר על מסלול ברור בו נעה עד לאותו רגע, לוותר על שלוות נפש, לוותר על הכנסות קבועות וחסכונות, לוותר על שגרה ידועה ומוכרת. את שלושתינו, התפנית בעלילה לקחה, לוקחת ותיקח, למחזות חדשים וגילויים שלא היו מתדפקים אלמלא התחייבנו למסע. הצטיידנו בסקרנות, תשוקה לעבור את הדרך, לאן שתקח ופתיחות ללמידה מתמדת. בעזרת איכויות אלו, אנחנו מתגברות על הפחדים, הספקות, מפחי הנפש והלחצים ומתקדמות בנחישות.

בלי ציניות, אנחנו מאמינות בכל ליבנו, שככל שנשים תתחזקנה בזירת הקריירה, הן תתחזקנה בעמדות מפתח בהנהגת העולם. איכות נשית בקודקוד, תביא איתה בשורה חברתית חיובית לילדים שלנו. מתחם פנתרה כסוכה ליושבות בו.. בשיחות עם מתעניינות ונרשמות, כולן מתחברות לרעיון של ערבות הדדית, נתינה והתמסרות לשבט הנשי שנרקם. כולן מבינות את הצורך.

המתחם שלנו - שלכן, שנבנה בימים אלו, הוא סוכת ההתמסרות לרעיון. כל אחת עם החזון האישי שלה. כאשר לצד החזון האישי לצמיחה ושגשוג, כל מי שנרשמה, יודעת בתוכה שהיא מצטרפת למשהו גדול ממנה. היא תהיה חלק מצעד חשוב שכולנו לוקחות למען מציאות חדשה, נכונה יותר עבור צאצאינו. כשנשב כולנו, תחת קורת גג אחת, אין ספק שמשהו גדול יקרה. לכל אחת באופן פרטי, לשבט הפנתרות, לנשים בכלל ולעולם כולו.

חג שמח!

"פנתרה" , רחוב הארבעה 19, מגדל תיכון. תל אביב.

349 צפיות0 תגובות
bottom of page