+972-54-9781297 שבט PANTHERA - מי כבר הצטרפה?
top of page
  • תמונת הסופר/תLimor Dahan

שבט PANTHERA - מי כבר הצטרפה?

עודכן: 25 באפר׳ 2021


אנו משתמשות תכופות במילה "שבט" בהקשר של קהילת הפנתרות. לעיתים רחוקות ב- "קהילה"

המילה "קהילה" בימינו, הפכה לשם נרדף לקבוצות ענקיות ממדים, מפוזרות על פני מיקומים גיאוגרפים מנותקים זה מזה, והתגית "קהילה" כשהיא מוצמדת לקבוצה בעלת מכנה משותף רופף עד קלוש, מייצרת תחושה של חום ושייכות שאותה אנשים היו חשים בקהילות של ממש, קטנות, של פעם, תחושה שנגוזה בימינו.

"שבט" מייצג לכידות, בקהילה קטנת ממדים. השבט מחויב לעצמו.

עד לפני כשני עשורים אחורה, מקום העבודה היה לרוב בלוקיישן אחד ואנשים עבדו במקום אחד רוב חייהם, השכנים בבניין ובשכונה, לעיתים נדירות התחלפו והיכרנו אותם באמת, התחברנו אליהם והם מילאו את עיקר הקשרים החברתיים שלנו. הייתה קהילה.

גדלתי בבניין בן 19 קומות בחיפה. 110 משפחות. הייתה שם קהילה תומכת ומקדמת את עצמה: רופאת השיניים המשפחתית גרה בקומה 1, רופא העיניים בקומה 4, השכן ממול היה אדריכל שכולם התייעצו איתו איזה קיר לשבור או איך למקם את המזנון, מולו גרה מורה ביסודי שהסבירה לנו מה באמת קורה בבית הספר, היו כמה עורכי דין, שוטרים, מטפלות, שכנים שבונים, שמתקנים, שתופרות, סוחרים, יבואנים, אנשי עסקים, מוסיקאים, מדענים, מהנדסים, אנשי כספים, עובדי פירמות גדולות, רוכלים, המון בשלניות בכור היתוך עדתי ענק. ומה לא... כילדה, עבודותיי הראשונות היו כולן בבניין: מבייביסיטר, העברת שיעורים פרטיים באנגלית ועד ניקיון דירות, חדר המדרגות והמקלטים. את מה שהילדים לומדים בחוגים היום, לימדנו אז את עצמנו בקהילה: רכיבה על אופניים במסדרונות, כדורסל בחניון, כדורגל בדשא, טניס, סקייטבורד וסקייטים שלדה בלבד בקומת העמודים, שחיה בים בשבת עם החברים, פינג פונג במקלט, בניית מודלים וטיסנים (לימים, חוג רובוטיקה), משחקי חברה (לימים, טיפול רגשי קבוצתי), חבורות בילוש (לימים, חוג סוכן חשאי). מדורת ל"ג בעומר - רק בשטח האדמה של הבניין. לא נסענו לשום אזור מסומן ע"י העיריה מרחק שעה והפקת וודסטוק. הסוכה השנתית? מישהו רק הניח קורה ותוך דקות, חצי בניין ירד למטה להשתתף בבניה ובקישוט. כולם יחד. בניין אחד עם 110 משפחות, שחיו אלו לצד אלו, ילדים שגדלו יחד, מבוגרים שנעזרו איש בשירותיו של שכנו. משק אוטרקי. כך הרגישה והתנהלה קהילה עירונית פעם. ידענו מי הוא מי, יצרנו קשרים, אהבנו, סלדנו, בילינו, רבנו, הסתכסכנו, התערבבנו אלו באלו. המבט הנוסטלגי פונה רק לאיכות שהיתה, לתחושת הביחד, הנעימות שבמוכר.. געגוע לשבט שיש בו קודים ברורים

בהכללה: המודרנה, הגלובליזציה, הקפיטליזם - הרחיקו אותנו זה מזה, אלו יצרו חברה אשר הקשרים בה הפכו למצרך שטוח. אולי היום יש יותר קשרים מבעבר, אך אנו משתהים פחות בקשרים ולא מתעקשים על תחזוקתם. נולדה אווירה על פיה לא נורא לוותר על קשרים ואין בעיה להחליף אותם. היום אתה חבר שלי, מחר כבר לא. היום התחתנו ובעוד שנה נתגרש, היום אנחנו עובדים ביחד ומחר אעבוד במקום אחר ונשכח אחד את השני. אין צורך להכיר את השכנים, ילדים עוברים רילוקיישן חדשות לבקרים (הקטנה שלי עברה 5 דירות עד גיל 8). כשקשר זמין מידי ובר חלוף, ערכו נמוך, הוא "קשר איקאה"... והמגמה שמתחזקת היא זו שלפיה איש לא דופק חשבון לאיש, כל אחד לעצמו וכמה שיותר. אין התחייבות למילה ולהבטחה. ובעסקים - "העיקר שמכרתי". ברם, הצורך העמוק והקמאי, שטבוע באדם, לחוש ביטחון במידה מספקת, להיות במקום מוכר, עטוף בקשרים עמוקים שיש בהם ודאות מסוימת, המשכיות, ערבות הדדית, קשרים ששלב ה- לעשות רושם ראשוני" בהם חלף – הצורך הזה לא נמחק מרצף ה- DNA האנושי. אנחנו עדיין מחווטים ברשת קשרים במוח ועדיין יצורים חברתיים שבנוים לשגשג באינטראקציה הדדית.

קבוצות העצמת נשים בפייסבוק, קהילות וירטואליות שנועדו לסייע לנשים להצליח עסקית, הן דוגמה להשטחת הקשרים. אלפי נשים רשומות, עוקבות, מפרסמות בקבוצות אלו. מבט רופף בשרשורים, מגלה כמעט אפס אינטראקציה. רבבות נשים משקיעות בפוסטים, חלקם גם ממומנים וכלום לא קורה. גם אם מישהי הגדילה ועשתה לייק או הגיבה (וזה נדיר), דקה לאחר סימון לייק או תגובה, שני הצדדים לא זכרו את האירוע ולא את השם אליו הגיבו או הגיב אליהן. זו אינה קהילה. זה צורך אמיתי שמתפזר על פני מרחבים אינסופיים ומפוצלים של אותיות על גבי HTML.

"פנתרה" תהיה הבניין בו גדלתי. משק תוסס ואינטראקטיבי בין בשר ודם, במקום פיסי. בנות חווה ממגוון מקצועי שעובדות אחת עם השנייה, בחממה נשית, כדי לקדם את עצמן ואחת את השנייה.

תארי לך שהמקצועות שברשימה בהמשך העמוד, הן השבט שלך. הן הנשים שתקיפי את עצמך בהן. איתן תחדדי את כישרונותייך ומשאלותיך. איתן תחלקי את אתגרייך ויעדייך. הן קהל היעד שלך והן השגרירות שלך בתוך השבט ומחוצה לו. איתן, תשגשגי מקצועית, אישית וכלכלית. נשים מדהימות, עשירות בתוכן וניסיון, נשים שעושות ויש להן חזון – כולן במקום אחד, עם מטרה אישית ודרך משותפת. שבט פנתרות:

רשימת התחומים של הנשים שכבר נרשמו לפנתרה:

דירקטוריון, פרסום, מיתוג, דיגיטל, פוליטיקה, שוק ההון, ביטוח, רפואה, פסיכולוגיה, תקשורת, ספורט, מקרקעין, אומנויות, שיווק, עיצוב פנים, הייטק, אדריכלות, מחקר רפואי, הפקה, גישור, עריכת דין, בימוי, קופירייטינג, אופנה, נדל"ן, הנעלה, ליווי עסקי, קוסמטיקה, תכשיטנות, פיתוח עסקי, הנדסה, אימון רו"ח ופיננסים, תזונה, יח"צ, תיירות, שפית, צילום, רפואה סינית, אינפורמציה ממוחשבת, בישול טבעוני, מנהלות בכירות, בעלות עסקים, יזמיות... והיד עוד נטויה.

#מתחםעבודהלנשים #נטוורקינגנשי #מקצועניות #אשתקריירה #יזמיות #יצירתקשריםעסקיים #קהילתנשים #חממהלנשיםבעסקים #חממהלנשים #ערבגיבושלנשים #רעיונותלערבנשים #חלליעבודהמשותפיםבתלאביב #חללעבודהמשותףלנשים #חללעבודהמשותף #חלליעבודהמשותפים #חללעבודה #חללעבודהלנשים #חללעבודהשיתופי #נשיםנטוורקינג #נטוורקינגעסקילנשים #נטוורקינגשלנשים #נשיםחזקותבישראל #קורסיםלנשים #קבוצתנשים #מרחבעבודהלנשים #ניהולנשי #סטשריריםנשי #מועדוןנשים #איכותניהולנשית #מקוםעבודהלנשים #סדנאותלנשים #נשיםבשוקהעבודה #מקוםלנשים #קהילתנשיםבעסקים #חוכמתנשים #משרדיםלנשים #מועדוןלנשים #מועדוןעסקיםלנשים #נשיםיחד #עסקינשים #מסיבותלנשיםבעסקים #מפגשיםלנשיםבעסקים #לאונגלנשים #יעוץעסקילנשים #ארגזכליםלנשים #קידוםנשים #מתחםעבודהשיתופילנשים #נשיםתקרתהזכוכית #מועדוןברלנשיםמקצועניות #פיתוחעסקילנשים #מועדוןעסקילנשים #נשיםבעסקים #נשיםחזקות #נטוורקינגנשים #התפתחותמקצועיתלנשים #נשיםמצליחות #שבטנשי #שבטנשים #עסקיםנשיים #קהילהלנשיםבעסקים #מעגליקשריםעיסקיים #גיבושנשי #אישה #אשתעסקים #ארועיםלנשותעסקים #נשותעסקים #קידוםעסקיםשלנשים #לבחורבמנהיגותנשית #מנהיגותנשית #כחנשי #כוחנשי #כחנשים #כוחנשים #עוצמהנשית #איכותנשית #איכויותנשיות #חממהלנשיםבעסק #חממהנשית

111 צפיות0 תגובות
bottom of page