+972-54-9781297 גלית בן שמחון: יש 'מועדון גברים' בשוק העבודה בארץ, אנחנו חייבות לדאוג לעצמנו
top of page

גלית בן שמחון: יש 'מועדון גברים' בשוק העבודה בארץ, אנחנו חייבות לדאוג לעצמנו


אחרי שנים רבות של תפקידים בכירים בחברות חדשניות וגדולות, היזמית גלית בן שמחון מתפנה להגשים את 'חלום חייה' ופותחת את Panthera פרו- חלל עבודה שיתופי לנשים שהוא הרבה מעבר לעוד חלל. ריאיון

גלית בן שמחון מילאה תפקידים בכירים כמנכל"ית וכסמנכ"לית ובהקמת חברות חדשניות וגדולות. בין השאר היא עבדה ב- YES ,AIG, הישיר הראשון, בנק לאומי, הפניקס ו- TVMALL. אולם רק לפרויקט האחרון שלה – Panthera פרו, היא מעניקה את הטייטל "חלום חיי".

בן שמחון נולדה וגדלה באשדוד ומתגוררת היום בתל אביב. רבים מאלה שמכירים ועובדים איתה מכנים אותה "יזמת סדרתית".

נח לך עם ההגדרה הזו?

"בהחלט נוח לי עם ההגדרה הזאת. יזמית פירושו לייצר יש מאין, להוליד פתרונות חדשים לצרכים שלא היה להם מענה ולשפר את העולם הקיים, אפילו זה הקרוב לך. יזמות היא לידה של חלקים בך, מניפסטציה, ביטוי של הערכים והאני מאמין שלך. דרייב להצליח, לעשות שינוי, לקחת אחריות על עצמך ועל הסביבה שבה את חיה.

אחרי שנים שאני בלב העולם העסקי, במגע עם מאות עסקים גדולים וקטנים, הכול התכנס ביחד לאיזה תובנה, קריאה פנימית, שצריך לעשות שינוי בקרב נשים בעסקים: יזמיות, עצמאיות, מנהלות ומקצועניות.

המגמות בשוק הנדל"ן, השיח המגדרי, הקושי של נשים בפיתוח עסקי וקשרים עסקיים ונטוורקינג הובילו לרעיון שלי שנקרא Panthera פרו.

מה זה בעצם?

"Panthera הוא מועדון סגור לנשים מקצועניות. מדובר בחלל עבודה אישי ושיתופי לנשים, המלכד קהילה לא וירטואלית, סביב מטרה אחת- שגשוג כלכלי ועסקי. בעצם מדובר במרחב שמעניק מגוון רחב של שירותים וכל הנטוורקינג מתבצע בו.

בחלל הזה מתקיימים מפגשים מרגשים ומפרים בין החברות למנטוריות ויועצות. ניהול הנטוורקינג מתבצע על ידי נשות קשר. זה לא רק חלל במובן של שטח לעבוד בו אלא מקום שמעניק פיתוח עסקי ואישי כולל קורסים, סדנאות והרצאות לטובת הרחבת ארגז הכלים העסקי עם דגש על הפן החברתי.

כמו כן, מתקיימות במקום גם הופעות חיות של מוסיקאיות וקומיקאיות וכנסים מעוררי השראה בכדי לעודד את החברות להיפגש ולהכיר האחת את השנייה, לחזק את קשריהן ולהרחיב את הדעת".

איך זה שונה מחללי עבודה אחרים שפועלים היום?

"זה מודל שונה מאוד שלא קיים בחללי העבודה השיתופיים שיש היום בארץ ובעולם. מה שהם מציעים הוא נד"לני בלבד. המודל שלנו תופס את המתחם הרבה מעבר לנדל"ן, כזה שמבוסס על אימפקט חברתי ולא רק עסקי. ההצלחה שלנו תהיה במענה נכון ומדויק לצרכים של נשים מקצועניות. הבדל נוסף מחללי עבודה הפועלים כיום הוא שלא כל אחת יכולה להתקבל למועדון. זאת כדי לרקום קהילה יצרנית ולכידה, המקיימת אינטראקציות איכותיות עבור החברות בה, לטובת הגדלת שורת הרווח של כל אחת.העיצוב האדריכלי ב-Panthera מתוכנן לעידוד אינטראקציה זאת לעומת חללי עבודה שיתופיים קיימים, בהם מקובל להקצות את רוב שטח המתחם למשרדים סגורים ומבודדים. זה עיצוב מעורר השראה ששם לב לכל פרט ומספק אוירה חמה, אומנותית ועם סטייל משובח.מי שמחפשת חלל עבודה שיתופי בעל ערך מוסף משמעותי להצלחה שלה, תמצא ב-Panthera פתרון כולל ומקיף לצרכיה, משום ש-Panthera היא קודם כל קהילה וחממה להאצת קריירה כשהחלל הפיסי הוא אמצעי יותר מאשר מטרה".

זה מגיע מצורך שחשת בעצמך כאישה יזמית?" השאיפה שלי תמיד הייתה לשמור על עצמאות, לא להיות תלויה, לא במקום עבודה אחד, מקור הכנסה אחד, משקיע אחד ובטח לא בבני זוג או בנות זוג שמפרנסים אותי. העולם משתנה בקצב מסחרר וגם מקומות עבודה שנחשבו יציבים וגדולים מכדי ליפול, נופלים. גברים יעדיפו גברים והם נמצאים ב 95% ממקומות העבודה שלך או ההזדמנויות אליהן תקלעי.יש "מועדון גברים", בטח בקרנות הון סיכון שמשקיעות רק 3% מכספיהם במיזמים של נשים ורק 4% מהמשקיעים הן משקיעות ובטח כמנהלים במקומות עבודה שהם מקור הפרנסה והעצמאות שלנו. זה בעוכרינו הנשים, כיזמיות וכשכירות כשאנחנו באות לגייס כסף, לפתוח דלתות או לבקש העלאות שכר וקידום. וגם כשאנחנו כבר מבקשות- איך קורה שבממוצע אנחנו מקבלות 30% פחות מגברים?מחקר של הרווארד מראה שהשאלות שנשאלים גברים שונות מאלו של הנשים. את הגברים שואלים שאלות על חזון, יעוד, תקוות ושאיפות ואילו את הנשים שאלות שקשורות באחריות ובטחון. השוני בשאלות מלמד על הטיה מוקדמת בהתייחסות להצלחה נשית והצלחה גברית. ההנחה לגבי גברים היא שיש להם את תנאי הסף של אחריות ובטחון ולנשים לא בטוח שיש את תנאי הסף הזה. לכן מעסיקים יעדיפו את אלה שכבר מגיעים עם תנאי הסף. מכאן נשים מסוננות ב"מוקדמות" ולא מגיעים איתן בכלל לשלב הבא, שהוא שלב החזון והחלום, שאיפות והישגים שמצמיחים עסקים. מה המסקנה? שאנחנו צריכות לדאוג לעצמנו וביחד יש לנו יותר כוח מאשר לבד".

גשת נשים שכבר חברות במועדון, מה הן מספרות? "פגשתי את רובן, או לפחות שוחחנו בטלפון. מדובר בנשים תותחיות, מרגשות, חכמות, מקצועניות אחת אחת, שמזדהות עם המטרות שלנו האישיות והחברתיות ורוצות שנצליח ונהנה מהחיים בדרך להצלחה. הן כבר מתות להתחיל". מתכננת כבר את הפרויקט הבא? "לא. זה חלום חיי שמתגשם".

לכתבה המקורית באתר Onlife


71 צפיות0 תגובות
bottom of page