+972-54-9781297 מטופלים של רופאות חיים יותר
top of page
  • תמונת הסופר/תLimor Dahan

מטופלים של רופאות חיים יותר

עודכן: 25 באפר׳ 2021


האם רופאה עדיפה על רופא?

מחקרים מראים כי נשים נוטות להקשיב יותר, והמטופלים שלהם, הן זכר והן נקבה - נוטים להשתפר

אם הרופא שלך הוא זכר או נקבה, זה יכול להיות עניין של חיים או מוות. כך עולה ממחקר חדש. המחקר, של יותר מ -580,000 חולי לב שנבדקו במשך שני עשורים בחדרי מיון בפלורידה, מצא ששיעורי התמותה הן לנשים והן לגברים היו נמוכים יותר כאשר הרופא המטפל היה נקבה. ולנשים שטופלו על ידי רופאים גברים היה פחות סיכוי לשרוד.

מחקרים קודמים תומכים בממצאים. ב -2016, מחקר של הרווארד על יותר מ -1.5 מיליון מאושפזים, מצא שכאשר המטופלים טופלו על ידי נשים, הסיכוי שהם ימותו או יוכנסו לבית החולים למשך למעלה מ - 30 יום, היה נמוך מאלה שטופלו על ידי רופאים גברים. ההבדל בתמותה היה קל - כחצי נקודת אחוז - אבל כאשר מיושמים על כלל האוכלוסייה, הוא מתרגם ל -32,000 מקרי מוות פחות.

מחקרים אחרים מצאו גם הבדלים משמעותיים באופן שבו נשים וגברים עוסקים ברפואה. חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור של ג'ונס הופקינס בלומברג, ניתחו מספר מחקרים שהתמקדו כיצד רופאים מתקשרים. הם מצאו כי רופאות נשים פשוט מקדישות יותר זמן להקשיב לחולים מאשר עמיתיהן הגברים. אבל האזנה מגיעה עם עלות. הרופאים שהיו נשים בילו בממוצע שתי דקות נוספות, או כ -10% יותר זמן לביקור, ויצרו עיכובים בתזמון והוסיפו להן שעת עבודה או יותר, לעומת עמיתיהן הגברים, עד סוף היום.

מחברי המחקר של פלורידה, שפורסם באקדמיה הלאומית למדעים, היו זהירים בפרשנות לתוצאות, וציינו כי ניתן רק לשער את הסיבות לכך שהמטופלות הנבדקות היו בעלות סיכויי הישרדות טובים יותר כאשר מטפלים בהן נשים. ייתכן כי נשים מרגישות נוח יותר לדבר עם נשים. או ייתכן שרופאים שהם נשים מתמקדים יותר בסימפטומים הייחודיים של מחלת לב אצל נשים, או שהן למעשה רק מתקשרות טובות יותר ומהירות יותר בקליטת רמזים מחולים בהשוואה לרופאים גברים.

ד"ר דון בר, מרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד, אמר כי לעתים קרובות הוא מדבר עם תלמידיו על מחקר המעיד על הבדלים בין המינים באופן שבו רופאים מתקשרים. רופאים גברים, הוא אומר, ידועים לשמצה בהתפרצות לדברי מטופלים במאמץ למקד את הדיון מחדש. במחקר אחד, נשים רופאות חיכו בממוצע שלוש דקות לפני שהפריעו למטופל. רופאים גברים חיכו בממוצע 47 שניות.

"העובדה שהרופא שומע את מה שאתה אומר ואכפת לך ומבין מה אתה עובר עושה ההתמודדות עם המחלה ואת ההשלכות של המחלה הרבה יותר קל. "

35 צפיות0 תגובות
bottom of page